Geoblog.pl    magdah    Podróże    Wietnam i Laos 2008    Hue

Hue

Wietnam
Wietnam, Huế

Dziś wieczorem wyjeżdżamy do Hanoi, w związku z czym dzień dzisiejszy poświeciliśmy na zwiedzanie Hue. Znajduje się tutaj cytadela i Zakazane Miasto - pałac cesarski, ale nie będę się rozpisywać na temat jego historii - bo mi się nie chce... Wygląda on całkiem nieźle jak to zwykle pałace cesarskie. Wyróżnia go jednak to, ze nie w całości jest odrestaurowany i w dużej mierze prace remontowe trwają nadal. Jak ustaliliśmy w drodze czynności operacyjnych, jeden z pawilonów, zniszczony w 1947 roku - restaurował wspominany już tutaj Kwiatkowski. Milo było w każdym razie poczytać polskie napisy na planach.... Najmilsze jednak było to, ze tutaj dokładnie wszędzie można wejść... wchodziliśmy pomiędzy robotników na rusztowaniach i tam, gdzie ogrodnicy sadza rożne rzeczy i przycinają bonsai... Wszyscy witają cie tylko Hello i wracają do pracy. To chyba nie do pomyślenia gdzie indziej. Po wyjściu z zakazanego miasta, Zygmunt - ten, który zawsze udziela mi dobrych rad na temat niewdawania się w dyskusje z naganiaczami i sprzedawcami, został ponownie zindoktrynowany przez kulisów i w efekcie po długich targach pojechaliśmy do klasztoru i świątyni za miastem . nic ciekawego, ale w każdym razie przejażdżka ryksza była ciekawa, w szczególności kiedy wziąć pod uwagę fakt, ze Zygmunt wazy 120 kg, a kulis.... prawie 50... Jakoś jednak przeżyli i nawet chcieli nas wozić dalej dookoła starego miasta....
Odpuszczamy sobie groby cesarskie i rzekę Perfumową ... A po Cu Chi mamy dość Vietcongu.
Teraz kapiemy się i ... jazda do zatopionego Hanoi....

renmar
renmar - 2008-11-05 10:57
DZIEKI!!!Wygladacie super,widac klimat sluzy.No i dziecie bardzo szczesliwe.Wczoraj stwierdzil ze domek bez Was jest pusty...Powodzenia na zalanych terenach!

olcia
olcia - 2008-11-05 14:22
Ciężkie jest życie napędzającego rykszę ;) A zdjęć z tatą nie chcieli sobie robić? Pozdrowienia ze szkolenia!
(tak wiem, już czuję jak mi zazdrościcie, wolelibyście teraz zamiast podróżować po jakimś Hue poszerzać wraz ze mną wiedzę z zakresu ubezpieczeń społecznych. Szczerze Wam współczuję, że nie możecie tu ze mną być, ale bądźcie dzielni)
buziaki

Malwina
Malwina - 2008-11-05 16:09
Super:) Super:)
Bydgoszcz także zaczytuje się zapiski:)
Zimne polskie pozdrowionka dla Was!

Ela
Ela - 2008-11-05 22:21
Hej kochaniutcy! A my szykujemy się do zjazdu, to już w sobotę. Będzie nas aż 24! Całuski, całuski. Mam nadzieję , ze nie złapiecie w tym klimacie żadnego choróbska! Ach, czytam, śledzę Wasze wojaże. Jest super!

Ela - 2008-11-05 22:30
Jeszcze jedno.- najlepsze zdjecie to to z tymi kablami, drutami?Super, czegoś takiego nie widziałam!

marcin
marcin - 2008-11-06 17:46
na zdjeciu gdzie zygmunt jedzie to powinna byc rejestracja xxxL

Eva
Eva - 2008-11-07 09:18
Liebe Magda und Zygmunt !! Tolle Fotos !! Naechstes Wochenende bin ich wieder in Berlin und da werde ich meiner Mutter Deine Fotos und die Berichte zeigen, da sie auch sehr interessiert ist! Hier zum Glueck bald Wochenende ! Weiterhin viel Spass ! Ciao liebe Gruesse Eva