Geoblog.pl    magdah    Podróże    Iran 2017    Ach te podróże

Ach te podróże

Iran
Iran, Shīrāz

Dziś rano wróciliśmy jednomyślnie do dzielnicy ormiańskiej, która podobała nam się bardzo, chociaż jest niewielka. Pochodziliśmy po uliczkach i spotkaliśmy przemiłego byłego wojskowego, z którym wymieniliśmy uwagi o Isfahanie oraz polskich dzieciach , które w czasie II wojny przyjechały do Isfahanu. W końcu też doczekałam się stwierdzenia , które słyszę prawie wszędzie, że wyglądam jak Persjanka. W końcu, bo już myślałam, że ze mną coś nie tak.Byłam już Hiszpanką, Włoszką, Francuzką, Berberyjką, Żydówką, Arabką i sama nie wiem kim.
Po rozstaniu z miłym panem przekroczyliśmy rzekę sucha stopą , albowiem na drugim brzegu dostrzegłam cały rząd rowerków wodnych – łabudków, które jednak z powodu braku wody nie za bardzo się prezentowały. Horodyski od wielu lat obiecuje mi podczas pobytów w Azji przejażdżkę takimże łabudkiem, ale wygląda na to , że znów mu się upiekło...
Zapakowaliśmy się w autobus do Schiraz ( 360 000 riali) . Ten kraj jest naprawdę bardzo duży i przemieszczanie się stanowi dość duży problem i zabiera czas. Chcieliśmy jechać nocą, ale okazało się, że wszystkie miejsca na nocne autobusy są już wykupione.
Po ok.7 godzinach zabunkrowaliśmy się w pięknym Niayesh Hotel w Shiraz ( 50 dolarów pokój z łazienką). Jemy teraz pyszną kolację ( mam już dość tłustych bułek) w naszym naprawdę pięknym, stylowym hotelu.Zdjęcia będą jutro... Tu jest 23.00 i idziemy spać. Dobranoc.

Ach i zapomniałam napisać jak to dziś autobus zatrzymał się na małą przerwę, a ja, jak zwykle ruszyłam podbić obiegówkę w następnym kibelku. Nauczona doświadczeniem rzuciłam się za tłumem bab , które wyskoczyły z autobusu. Horodyski jednak chwycił mnie za ramię i zakrzyknął: Gdzie idziesz, one lecą się modlić! Kibla szukasz w meczecie?
Faktycznie bowiem autobus zatrzymał się pod przydrożnym meczetem, a muezin wzywał akurat do modlitwy. Baby zaś pobiegły wprost do meczetu. Po krótkich poszukiwaniach i jednym zapytaniu okazało się jednak , że toalety znajdują się właśnie w meczecie, a kobiety pognały do niego nie opętane religijną żądzą na modlitwę lecz przyciśnięte czymś bardziej przyziemnym...