Geoblog.pl    magdah    Podróże    Wietnam i Laos 2008    Good bye Vietnam

Good bye Vietnam

Laos
Laos, Muang Khoa

Tak wiec pozegnalismy Wietnam , kraj zupy pho i kobiet w pizamach... Jedna noc spedzilismy w Muang Khoa, a dzi jestesmy juz w Nong Khiaw. Tutaj sa problemy z netem , wiec relacja bedzie doiper najwczesniej w niedziele wieczorem z Liuamg Prabang, a kjest co opisywac..... Ze zdjeciami to maly problem, bo tutaj net chodzi strasznie wilno i 5 zdjec przy wiekszej predkosci w Wioetnamie trwalo ok 15 minut - tutaj bedzie z p[ol godziny....
W kazdym razie z Dien Bien Pho wtyjechalismy autobusem ( malym) o 5.30, a raczej o 5.30 autobus przyjechal po nas do hotelu..... Jak sie okazalo my, pasazerowie z tegoz hotelu ( 10 osob) bylismy tylko dodatkiem do Wietnamczykow, bedacych w znaczej mniejszosci, ale takze do niezliczonej ilosci pakunkow, paczek, zawiniatek i kartonow bedacych chyba na wyposazeniu autobusu. W kazdfym razie jakos znalezklismy swoje miejsca, mniej wiecj 50 x 50.... Tak to patrzac na siebe dziwnie ze 14 bialasow owionietych zapachem czosku, przewozonej w duzycxh workach, pomknelo w strone granicy z Laosem, a tak na sie przynajmniej wydawalo... Po ok. 10 minytach jazdy, zatrzymalismy sie bowiem w celu zapkowania.... ogroamnego stosu etermitu... Na dach, a tm tez znajdowaly sie nasze bagaze. Zapakowanie trwalo z godzine i wzbudzili zywe zainteresowanie wszystkich bialych pasazerow. Po wielu wiec komplikacajch - ruszylismy..... jak sie okazalo, Wietnak zegnal nas tak, jak nas prztwilal - droga w budowie. Nie wiem dlaczego, ale wszystkie groskie drogi w Wietnamie sa - w budowie....
Z Dien Bien Pho do granicy jest 36 km. Na miejscu - polozonym na szczycie gory bylismy juz o 10.00. Granica jak granica, oprocz gor i budynku, za ktorym pasly sie krowy, a przed ktorym pasly sie swinie nie bylo nic. Tak wiec wjechalismy do Laosu.
Budynki graniczne zaskoczyly nas strasznie, bo sa piekne, biale i bardzo nowe... same formalnosci, nawet dla nas, ktorzy mieli wizy , trwaly mase czasu, a namaszczenie z jakim laotanczycy przystawali pieczatki tylko nas bawilo. W kazdym razie formalnosci zalatwione i ruszylismy dalej... cdn

olcia
olcia - 2008-11-14 08:51
Raz, dwa, trzy pierwsza! Już się zastanawiałam czemu tak długo nie piszecie. Moja siostrzyczka objaśniając mi ten fakt powiedziała, że w Laosie prąd jest tylko dwie godziny dziennie i może nie możecie na te dwie godziny trafić ;) Buziaki

zyguś
zyguś - 2008-11-14 11:59
No wlaśnie mamuś musisz nam powiedizeć czy ten prąd 2h dzienie to prawda :D zresztą bardzo jestem ciekaw co takiego masz do opisania bo mówisz, ze dużo :D A i kto tu mówił, ze tam z netem nie będzie problemu :P a żułw szybciej chodzi od nea tamego :D:P

olcia
olcia - 2008-11-14 14:10
Żółw kochaniutki braciszku, żółw. Mikołaj Ci przyniesie słownik ortograficzny :P

Malwina
Malwina - 2008-11-14 15:01
Nie wiem o co chodzi, ale cytuję tresc maila Joli:
"Napisz na blogu Mgdy info, ze jestem w guesthausie Le Tam Tam , wylatuje w srode , gdyz wczesniej nie dostalam biletu. Hotelik jest zaraz jak sie konczy markiet Moung. Tam tez zaczyna sie nocny. Jestem w pokoju nr 2. "

Gorące podrowienia!:-)

Eva
Eva - 2008-11-14 15:52
Hallo Magda, eben habe ich mir Deine Kommentare der letzten Tage durchgelesen. Hier zum Glueck Freitag, bald fahre ich zum Flughafen und fliege nach Berlin !!! Sonntag abend dann zurueck. Weiterhin alles alles Gute !! Ciao Eva

renmar
renmar - 2008-11-14 18:54
No wreszcie,bo tez juz sie troche martwilismy.Czy aby cos Wam sie nie przytrafiło?Zastanawiam sie co bedzie szybciej-kartka czy Wy?Pa!

judyta
judyta - 2008-11-15 21:19
cześć kochani Podróżnicy...wreszcie dzisiaj miałam czas na przeczytanie zapiskow Magdy...Fantastyczne!!! Melduję,że od dziś lekarz czuwa....jakby co- udzielam porad on line:) Jesteście Wielcy( oczywiście duchem :D )!!!!
Magda -dziękuję,że mogę ,,uczestniczyć " w Waszej podróży.