Geoblog.pl    magdah    Podróże     Nepal    Flydubai

Flydubai

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Dubai

Po porannej przebieżce przez miasto taksówka spod naszego hotelu za 20 GEL zawiozła nad na lotnisko. Nie bardzo wiem co myśleć o liniach Flydubai – po jednym locie,ale doświadczenia były przednie.
Najpierw czekaliśmy i czekaliśmy, aż wyświetli się numer odpowiedniego gatu. W międzyczasie lotnisko w Tbilisi wyludniło się, albowiem pomiędzy 14.50, a 17.10 był tylko jeden lot – nasz. Pasażerów na pokład przyjęto dość szybko, ale samolot dalej stał na pasie. Po dziwnej półgodzinie, w czasie której ludzie wchodzili i wychodzili ( i nie chodzi tylko o obsługę)okazało się, że jedna para przemyciła na pokład dziecko w nosidle. Karygodne to było niesamowicie, aczkolwiek śmiem twierdzić, że raczej dziecka w nosidle pod bluzką nie ukryli, tym bardziej, że dziecko było na pokładzie legalnie, tylko nosidło nie. Po tej półgodzinie komuś przypomniało się, że jednak dziecko musi być solo – o nosidle nie ma mowy. Długo trwały dyskusje z rodzicami nieszczęsnego nosidła, w końcu zadecydowano o umieszczeniu go w luku bagażowym. Należało znów czekać na odpowiednie osoby , przeszkolone w umieszczaniu nosideł w luku. W międzyczasie okazała się rzecz straszna. Mianowicie osoby wystawiające karty pokładowe, w sposób zupełnie nieodpowiedzialny posadziły dzieci w wieku poniżej lat 16 przy wyjściu awaryjnym. Zamieniony na miejsca został Horodyski, po dość długim czasie super inteligentna obsługa zauważyła, że właściwie trzeba przesadzić dwoje dzieci, a więc przesiadłam się i ja. Nie narzekałam, bo były to miejsca z dużą przestrzenią na nogi ( a w ogóle samolot bardzo wygodny z monitorkami). Myślałam, że to zakończy nasze oczekiwanie, ale nic podobnego. Obsługa prawdopodobnie studiowała w ukryciu regulaminy lotu, pragnąc wyeliminować kolejne uchybienia. W sumie wystartowaliśmy z grubo ponad godzinnym opóźnieniem. Nam to wszystko jedno, bo i tak czekamy w Dubaju. Za to innym nie, bo gdy samolot już bezpiecznie wylądował, obwożono nas w celach chyba turystycznych dłuższy czas po lotnisku. Niektórzy w czasie tego obwożenia powstawali, pootwierali luki i zajęli strategiczne miejsca przy wyjściu. Obsługa skwitowała to rachitycznym - proszę usiąść, a więc to chyba tu normalne. Jeździliśmy więc tak po lotnisku i było fajnie...

Teraz czekamy na lot do Kathmandu,właściwie nie wiem czego oczekiwać. W sumie mamy tu zarezerwowany hotel, ale Flydubai bez uprzedzenia zmienił nam godzinę odlotu – w zasadzie dobrze, bo czekamy krócej, więc nigdzie nie jedziemy. Nie zmienia to faktu, że za hotel i tak musimy zapłacić.

Flydubai część II
No i nawet nie trzeba było czekać na rozpoczęcie lotu, a atrakcje trwają. Przy okazji podbijania obiegówki, wiadomo gdzie, zerknęłam na tablicę odlotów i ku swemu zdziwieniu nie odnalazłam na niej mojego lotu do Kathmandu. Czytać umiem, więc doczytałam, że dzisiejszej nocy odlatuje tylko jeden samolot o godzinie 3.30, lotu o 2.50, bądź z moim numerem brak. Po długich poszukiwaniach czegokolwiek lub kogokolwiek, kto mógłby rozwiać moje wątpliwości pochwyciłam człowieka z identyfikatorem na szyi – bo żadnego punktu informacyjnego tu nie ma. A może i jest , ale na pewno starannie ukryty, aby uniknąć bezsensownych pytań ludków pałętających się po lotnisku. Niestety w żaden sposób nie mogłam się z człowiekiem dogadać, bo na moje wywody o braku lotu o 2.50 pukał palcem w moja kartę pokładową i tłumaczył jak głupiej, że o 2.05 mam być pod gatem F2. Godzina odlotu nieważna. Użyłam tajnej broni w postaci Horodyskiego i wysłałam go na przeszpiegi. Nie było go dość długo ( pewnie szukał kogokolwiek z obsługi lotniska ) , ale wrócił usatysfakcjonowany, bo ktoś tam zapewnił go, że nas na pewno tu nie zostawią... Fajnie, już się cieszę.

W chwili, w której Horodyski wrócił dostałam sms od Flydubai– a co tam, że zmieniono mi godzinę odlotu. Super. Jestem gotowa na wszystko.